Nostalgitripp

Idag har jag gjort någonting jag har längtat efter väldigt länge.

Jag har åkt till det område där jag bodde som barn och tagit en massa kort.
Vid vissa platser var jag tvungen att stanna upp och ta ett djupt andetag, det kom så mycket minnen och så många känslor så intensivt att jag inte klarade av det.

Amanda, minns du bryggan som pappa band fast oss i när vi skulle fiska nere vid sågen?
Av den så finns bara stolparna kvar.

Kommer du ihåg klättereken? Finska viken? Korpaberget?
Helt sjukt många minnen!

Och samtidigt känner jag att oj vad tiden går fort.
Hunden jag hade då finns inte kvar, hästarna jag hade då finns inte kvar.
Och det är 3 olika individer som har fyllt platsen med sjukt många olika minnen och stunder.

Så jag och pappa har nu suttit och druckit vin och tittat på olika kort från när jag varit liten, diskuterat och skrattat.
Tack pappa!

Ska lägga upp bilder senare, pusshej

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men oj vilken bra idé. Det skulle jag också vilja göra! Fotografera där jag bodde när jag var liten alltså.

2009-03-21 @ 13:20:04
URL: http://polkagirl.blogg.se/
Postat av: Matilda

Men oj vilken bra idé. Det skulle jag också vilja göra! Fotografera där jag bodde när jag var liten alltså.

2009-03-21 @ 13:20:06
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0