Det är ju för fan helt sjukt!

Ett ämne som ofta gör mig förbannad är religion. I detta fallet är det den katolska delen av alla kristna, som på många håll är helt emot abort.

Satt nyss och skumläste aftonbladet på nätet, då jag hittade denna artikeln:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4597837.ab
och jag kände bara att SHIT vilka idioter det finns på jorden.

Inte nog med att den stackars nioåringen blivit sexuellt utnyttjad under ett par års tid av sin styvfar, till och med Vatikanen lägger sig i att hon gjorde abort.

Okej, att deras religion och gudstro säger att allt liv ska räddas, men det står ju klart och tydligt i artikeln att om modern våldtagits eller hennes liv är i fara, så är abort tillåtet och flickan uppfyllde båda kriterierna.

Vad är det då att bråka om?
Det är inte konstigt att vissa länder inte utvecklas i samma takt som andra, när man har en sådan syn på saker och ting.
Naturligtvis ska man inte kunna knulla runt hur som helst, och bara göra abort när det passar.
Men när en tjej på 9 år blir gravid med tvillingar så ser jag faktiskt ingen annan utväg än att hon naturligtvis ska få göra abort. Hur i hela fridens namn ska en nioåring kunna ta hand om och försörja två små bebisar?
Hennes liv kommer ju då att vara helt olikt alla andra barn i hennes ålder. För det är ju det hon är, ett barn.

Jag respekterar verkligen dom som väljer att behålla sitt barn. Och jag tycker att det är starkt att våga göra det. Men här i Sverige har vi ändå ett val.

Och jag kan verkligen inte säga hur jag skulle reagera om jag skulle bli med barn nu. Självklart vill jag ha barn, frågan är bara om nu är ett bra tillfälle?
Jag vill att mitt liv ska vara ordnat först. Jag vill ut och resa, ha ett fast jobb, ett hus och veta att min pojkvän och jag vill det lika mycket.
Men om jag nu skulle upptäcka att jag var gravid, att det faktiskt växer något i min livmoder, då är det klart att man inte vet vad man skulle göra.

Men jag vill att alla barn ska växa upp i trygga miljöer, med föräldrar som kan och har råd och möjlighet att ta hand om dom på bästa sätt.

Men det är ju naturligtvis bara min åsikt.
Vad är din?


Kommentarer
Postat av: johan

håller med dej älskling, jag vill ochså ha barn....men det får allt ta och vänta några år

2009-03-09 @ 15:14:00
URL: http://johanp.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Håller helt med dig Carro.. reagerade också starkt när jag såg den atrikeln! Helt sjukt, jag blev fan förbannad! xD

2009-03-10 @ 17:50:23
URL: http://zaandri.blogspot.com
Postat av: Matilda

Håller med till 100%. visst föräldrarna kanske kan hjälpa till och så men det är fortfarande 9 åringens barn. Nej, det är läskigt ju! :O



Svar: Jag läser mest mina kompisars bloggar, typ Ruth, Anna, Sabrine ibland, åså kompisar här hemma som jag inte träffar så ofta längre. Åså din såklart ;) Dessutom så läser jag en tjej som heter Joannas blogg, livsvinst heter den, hon vägde typ väldigt mycket för mycket och har gått ner till 60 kg. Den är så positiv så den är kul att läsa! Kommer inte ihåg adressen (sitter på pappas dator så har inte tillgång till mina favoriter^^) men jag kan skriva ett inlägg med adresser till alla bloggar som jag brukar läsa, så kan då kika in på dem och kolla om du gillar nån! :) Kram och ha en superhelg du också! Kram

2009-03-13 @ 19:33:34
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0