Danskar, för eller emot?

Hm..
P3 är underskattat. Helt klart.
Simon och Chyntia är mina nya bästa kompisar, dom sviker aldrig, inte ens kl. 6.30 på morgonen, och dom är alltid lika glada och käcka. Kanon!

Dessutom är dom flesta nyhetspauser är såpass "lättsamma" och korta, att till och med jag orkar lyssna. Tack P3!

Idag var det ett inslag om danskar. Jag som alltid skojat om att Skåne hör till Danmark, jag måste nog tänka om?
Dom danska myndigheterna vill nu göra canabis lagligt. Och det ska få säljas på ställen som olika cafeér.

För det första är danska ett väldigt roligt språk.
Tänk dig sen en dansk säga:
"Kan jag få beställa en kaffelatte och en joint, tack?"
Hm. Det vore en syn.
Men jag vet inte? Dom påstår att detta skulle minska gängbråken, folk skulle inte bli mördade på öppna gator och tydligen skulle Danmark bli lugnare. Självklart! Så länge dom är påtända ja? Men sen?

Förutom det inslaget, så berättade dom även att Sverige numera är "självförsörjande" på canabis.
Yeey! ropar väl alla då? För visst är det så, att vi ska stödja alla former av närproducerat...?


Min och Johans familj har uttökats! Vi har numera ett 6 veckor gammalt liv tillsammans. Gud vad roligt!!! Jag älskar Johan, och jag är glad att vi tog steget och bestämde oss för att klara av det. Allt tillsammans babe?

Ja, vi har alltså köpt en dvärghamster. =D
Min och Johans familj består nu av oss två, hunden Hampus och våran sibiriska dvärghamster Turbo :)
Myspys!

Ha en bra kväll, puss




Min sötnos :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh herregud säger jag om de där men canabis..!

Dom är riktigt smarta dom där danskarna alltså! Mhm.. naat.

2009-07-16 @ 14:08:52
URL: http://polkagirl.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha! ^^

Ja musikaliska grannar bjuder alltid på sig själva ;D hahaha, men jag ska ju inte upp till jobbet på morron som en annan... ^^

2009-07-17 @ 11:07:57
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0