Arbete, boplats, bugg och jive

Hejhopp!

I helgen har jag arbetat i ladugårde, mjölkat kor och matat grisarna, mysigt!
Tack Paulina, Jonna och Lisa som var sällskap åt mig på eftermiddagsmjölkningen,
och tack igen Jonna som tappert gick upp och var med mig vid 5.15 för att mjölka! :)

Jag har fått jobb över sommaren efter studenten.
Jag ska jobba med grisar, på en suggpool med 2500 grisar, ska bli spännande!

Men då kommer vi till ett problem.
Jobbet ligger mellan Brålanda och Erikstad, vilket betyder att jag inte kan bo där jag bor nu.
Hemma alltså.

Så om det är någon som har en lägenhet eller ett mindre hus till en bra hyra kan ju höra av sig!
Jag är i behov av boplats!

Igår (söndag) var det buggkurs, KANON!
Men jävlar vad man har lagt av sig, jag kommer knappt ihåg turerna och var helt slut efter 1 timme!

Men men, vi jobbar på det, snart är vi tillbaka där vi slutade sist! ;)
Idag börjar en ny danskurs, Jive!

Det ska bli förjävla spännande, jag har bara sett när danslärarna visade en gång eller två.
Det är massa skutt och sparkar och hopp hit och dit.
Men det ska bli kul, och jag kan uppdatera om hur det gick till senare! :)

Nu ska jag gå och dricka en kopp kaffe, ha de så bra!

P&K

Kommentarer
Postat av: johan

jodå, de e bara fint själv då??

2009-02-20 @ 11:41:42
URL: http://johanp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0