Mysdag

Hejhej!


Idag har jag och älsklingen en mysdag, något som vi har bestämt att vi ska ha minst varannan vecka framöver.

En mysdag innebär att vi bara bryr oss om varandra, inte ska ha några tider att passa utan bara njuta av att vara vi två. Men tid att blogga har man alltid ;) Johan sitter ju trots allt brevid och kollar på bilannonser! ;)

Idag har vi haft lektioner som vanligt under dagen. Sedan satte vi, äntligen (!), in mittkonsolen i min bil!!! Tänkte ta lite kort sen och visa, när jag har tvättat bilen.. Lite sketen. ;) Detta satt vi och pysslade med tillsammans.

Jag skulle få ställa in soffan i lägenheten idag, så jag och Johan åkte till stan och hämtade min nyckel, men eftersom pappa inte skulle möta oss fören efter en timme, så letade vi upp en mysigt kafé och tog en mysfika. :) Vi satt och pratade om dittan och dattan och bara hade underbart kul :D
Sedan gick vi ut i solen och njöt en stund, till och med Johan har märkt att när solen tittar fram så blir jag lugnare och gladare :)

Pappa ringde, vi åkte till lägenheten, jag bar upp 1 av 2 kartonger med porslin, medans pappa och johan, som dom starka karlar dom är, bar upp min soffa och den sista kartongen porslin. :) Det blir nog kanonbra i lägenheten! :D Känns plötsligt väldigt "på riktigt" när man har börjat flytta in något :P

In i bilen igen, åkte en sväng till McDonalds och åt varsin cheeseburgare (syndigt!) och gick till BRL för att titta på lite ljud... Sedan tittade vi på skor, som alltid, fastän älsklingen försökte övertala mig om att jag hade skor så det både räckte och blev över. Med andra ord så blev det inga skor för min del... Ligger lite i det han säger, jag har allt en del skor..! (a)

Vi blev överfallna av en telenor-kille som inte fattade att jag inte var intresserad. Självklart ville jag ha en ny telefon, och självklart ville jag ha en lägre månadskostnad, men jag vill INTE förlänga mitt abonnemang. Jag är trött på telenor och funderar på att byta... Så det så!

Jag provade ett par jeans och två studentklänningar, men inget föll mig i smaken, så med andra ord så var jag idag och tittade i affärer, men köpte INGENTING! Helt otroligt.

Det var väldigt länge sedan jag var såhär lugn och tillfreds med mig själv. Vi hade ingen tid att passa, mer än när pappa kom, och vi har inte stressat på hela dagen. Jag förstår att Johan har varit trött på att jag aldrig har haft tid, jag har pluggat en massa, och när jag inte har gjort det så har jag umgåtts med kompisar för att hitta på något.
Så hädanefter så ska vi ha en mysdag varannan vecka, minst, och sen när jag flyttat så kan jag plocka upp Johan på vägen hem från jobbet och sen köra honom till skolan innan han börjar på väg till jobbet. Kan nästan inte bli bättre!

Johan, jag älskar dig. Tack för att du inte ger upp när jag inte orkar gå mer. Du är det bästa jag har. Puss

När hade du en mysdag senast med någon/dig själv?

Ha en bra kväll! Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Sabrine

Vad härligt med mysdag:D!

Ang. telenor... jag hade telenor förut och aldrig mer! Allt bara krånglade hela tiden. Så hädan efter när telenor-folk jagar mig på stan så säger jag bara "Jag har just nytt från er och tänker inte byta tillbaks". Så jäkla jobbiga är dem:O:O



Sv: Ja visst var det förjävligt gjort? :O Den andra tjejen fick alla 4 dagar att jobba på, ensam! Ingen av oss andra fick någon dag. Och hon som inte ens hade skrivit upp sig på listan... Snacka om att jag är lite arg på Yvonne;) Så imorrn om hon inte är ledig tänker jag gå till Yvonne och fråga om hon har något problem med oss andra eftersom att vi tydligen inte får jobba...



Kraam!:)

2009-04-02 @ 22:07:20
URL: http://krulltottsflickan.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; okej :)

ne inte mkt, tar det lugnt!

göra idag då?

2009-04-03 @ 00:16:10
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Tess trött tokig morsa

Godmorgon.

allt bra idag?

Va med i tidningen idag om mitt bloggande gå in på bloggen och klicka dej till artikeln..

kul att man blivit så stor på kort tid



kram

Ps.Ha en toppen helg

2009-04-03 @ 08:15:03
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Matilda

Mysigt ni verkar ha haft:)

Det var nog i lördags tror jag, när pappa och jag åt på resturang och sedan sov över hos farmor, de va mys:)

2009-04-03 @ 15:54:58
URL: http://polkagirl.blogg.se/
Postat av: Frika

Det ska man ha ofta en myssdag med sin älsklig:).. Hoppas ni hade det gott. Hur är det med dig??

Puss

2009-04-03 @ 19:01:40
URL: http://blonddancingqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0