Fallet Fritzl

Visst, naturligtvis ska man inte uttala sig om man inte har fasta grunder att stå på som kan stryka det man säger.
Meeeen, jag tycker ändå att man kan ju få säga vad man säger. Eller hur?

För att vi alla ska vara på samma våglängd, så är här länken till aftonbladets hemsida:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/skrackenshus/article4667263.ab

Så, nu när vi har läst det, så låt oss reflektera.
Han har alltså ett kontoutdrag, där det står hur mycket pengar han har spenderat på den dotter/barnbarn han lät komma ur källaren.
(För dom som inte hängt med från början av fallet Fritzl så är det så att han lät henne komma ut, och hade ett brev som skulle ha varit från hans dotter som var i källaren. I brevet ska det ha stått att hon inte kunde ta hand om barnet och ville att föräldrarna skulle göra det istället.)

Skulle dessa kontoutdrag vara något förskonande då? Det finns många människor som spenderar mycket pengar på sina barn, men som ändå inte är bra föräldrar. Som faktiskt kan vara riktigt usla och hemska föräldrar.
Så att det skulle vara någon slags räddning för honom kan jag inte förstå.

Att sedan hans advokat säger *citerar*  - Han älskar sin familj på sitt eget sätt. *slut citerat* är ju faktiskt helt jävla sjukt!
Hur kan en människa ens säga något sådan om en man som gjort så mycket ont? Jag förstår inte det.

Men som sagt, detta är endast från aftonbladets hemsida, det är endast saker jag har läst, och saker jag spontant tänkt iochmed att jag har läst det. Alltså inga fasta grunder.

Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Sabrine

Sv: Jag håller helt och hållet med dig. Måns var bäst!:) Helt klart! Och jag förstår inte hur folket kunde rösta fram Malena, jag fattar det bara inte! Som det melodifestivalfreak jag är så blev jag riktigt besviken faktiskt.



Och fallet Fritzl är helt jävla sjukt! Finns det någon sjukare människa?



Kram

2009-03-17 @ 18:19:23
URL: http://krulltottsflickan.blogg.se/
Postat av: sannie

sv: tack! :)

Det är en hermelin, färg: Brun zobel! ^^

2009-03-18 @ 09:14:21
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Frika

Haha kan förstå att du älskar den:). . Oj då akta så du inte får magsår av allstress:S. . Kul att du har det bra då. Jo jag pluggar på är rätt mycket men det är kul och det är huvudsaken:).

Kramar<3

2009-03-18 @ 12:02:02
URL: http://blonddancingqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0