Shopping :)

Hejhej!

Idag har varit minst sagt hektisk! Efter att ha jobbat en timme mer än tanken var så for jag äntligen hem!!

Susade över gatorna, hem, hoppade ur kläderna och skuttade in i min dusch, sköööönt efter en lång arbetsdag hos dom små grisarna :)

Sedan var det bara snabba drag med plattången i min besvärliga lugg, hoppade i ett par halvlånga svarta leggings och en korallfärgad tunika med knappar fram från Gina Tricot, mycket söt. :) Inte sådär "Jag ska ut ikväll" utan snarare "jag ska ut och shoppa en stund med en av mina närmaste". Och vilken tur att jag jag valde just den, eftersom det var just shoppa med en av mina närmaste som var dagens plan :D

Snabbt ner till stan och leta upp Emma, som vandrade runt inne på H&M.

När jag då går inne på H&M, så hittade jag en ursnygg svart, lite längre skjorta med ett bälte i midjan, så himla snygg! Medans jag går och kollar runt, så ringde det, som alltid, i min jävla telefon. Det har det nämligen gjort nästan hela dagen.

Innan jag berättar vem som ringde, så ska jag berätta att jag ringde min chef. Jag kände att jag behövde lite klartecken från honom, om när jag ska sluta och lite så. Sagt och gjort, jag ringde, han skulle prata med stallförmannen när hon kommer tillbaka från semestern och ev. fanns det ett deltidsjobb som han hade fått en hint om. Okej tänkte jag, jag kanske klarar mig ett tag till. Jag skulle alltså få besked i slutet av nästa vecka.

Tillbaka till H&M och telefonen som spelade "You spin my head right round" för fulla muggar. Jag svarade och tro på fan, där i luren är en man som har en gård, där jag har sökt jobb. Han undrade om jag kunde jobba hos dom, med grisarna, under skörden. Alltså 1-1½ månad.

Såhär långt verkar det lite tveksamt kände min hjärna, jag kan inte flytta för 1½ månads jobb, ifrån en stad jag älskar.

Men samtalet fortsatte.

Han hade nämligen en bekant, som hade en gård, och som han ansåg behövde en heltidsanställd.
Okej, nu snackar vi!

Dessutom var jag på en anställningsintervju i början av veckan. Det resulterade i att jag skulle komma tillbaka i början av september.

Alltså, jag har tre stycken "eventuella"-jobb alternativ (observera att ingenting är säkert, på något jobb!):

1. Jag kan ev. få jobba kvar på det jobb jag har, ev. få ett halvtidsjobb + att jag har ett annat halvtidsjobb i 2 månader. Jag skulle dessutom kunna bo kvar.

2. Jag kan ev. få jobba 1½ månad, alltså under skörden, men har ev. ett heltidsjobb efter detta.
Jag skulle behöva flytta.

3. Jag träffar kille från den personliga intervjun igen och hoppas på att få försäljarjobbet.
 Då skulle jag kunna bo kvar.

ÄR DET NÅGON SOM FÖRSTÅR MIN KNIVIGA SITUATION??


Annars hittade jag bara ett URSNYGGT linne/tunika från Gina Tricot, lite ljusrosa med ett tryck på sidan i mörkare rosa och silver och med ganska djup urringning fram och ganska öppen i ryggen. Hur fin som helst! :) Lite somrig kujsin :)

Jag ska ta en bild på båda grejjerna när det är lite ljusare ute, börjar bli mörkt nu :)

Dessutom bråkar folk med mig om saker jag inte förstår varför, kräver saker av mig som jag inte kan ge och ger mig panikkänslor över att jag måste ta beslut.
Ni som fortfarande går i skola, njut av det, för så fort ni har slutat, så är det så sjukt många beslut som ni måste ta, och som ingen annan kan ta åt er.

Dessutom måste jag byta avgassystemet på min bil, har beställt ett nytt. Ska snart besiktiga den. Usch.

Men nu ska jag titta färdigt på CSI Miami och sen krypa ner i min säng :)
Ha de så bra så länge!
Pusshej

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det är verkligen jobbigt när folk tjafasar med en om saker man inte fattar! Men va kul att du har så många jobb:) dela med dig? ;)

Haha kram på dig!

2009-08-07 @ 00:08:32
URL: http://bondeprinsessan.blogg.se/
Postat av: Sabrine

Nice med så många erbjudanden ändå:) (Y)

Ha det bäst!

2009-08-07 @ 00:49:49
URL: http://krulltottsflickan.blogg.se/
Postat av: Matilda

Kul men jobbigt med alternativen! Hur långt är det du skulle behöva flytta då?

Och jag njuter i FULLA DRAG av skoltiden kan jag lova! ;)

2009-08-11 @ 11:40:19
URL: http://polkagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0