Men hallå!

Ännu ett internt inlägg.

Vi sa ju att jag skulle vara tillbaka efter 1 timme...

Hm, det har gått 1½ nu, vem är det som är borta? ;)

Menar inte att hetsa, men du är ju inte snabb!

:3

Så, nu till det vanliga inlägget.

Jag sitter med ett skittråkigt arbete om kristendom. Jag fattar ingenting. Och nu har min lärare bestämt att jag ska ringa en präst och ifrågasätta varför det inte står något mer än 2 verser om Lilith i bibeln. Hon var ju trots allt Adams första fru.
Lite underligt, eller hur?

Hur många av er har hört talas om Lilith??

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: carro

Hej sötnos :) va gärna med och tävla i min blogg :)



puss

2009-04-01 @ 13:39:19
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: sara

ja har hört talas om lilith... :P

Hur mår du? puss på dej <3

2009-04-01 @ 14:36:08
URL: http://dorisasta.blogg.se/
Postat av: Börnis

ring vår släkting prästen! vi känner ju henne =)

2009-04-01 @ 20:28:33
Postat av: san

Jag har. Lilith kommer du att gilla. hon ville inte bli hunsad och bara göra vad adam sa åt henne att göra. därför gick hon ifrån honom. och då tyckte gud: stackars adam jag får göra en ny hustru till honom, och gjorde en av hans revben bara för att hon inte skulle strula till det, men det gjorde hon ändå, dvs äpplet och ormen. Sicka idioter.

2009-04-01 @ 20:34:33
Postat av: san

Varför det inte står mer än två rader i bibeln: för att manssvinen som styrde allt kände sig hotade av en egensinnig, jag-bestämmer-själv kvinna. Hon blev förebilden för alla häxoor som brändes på bål, alla kivinnor som stenades för att dom inte ville ligga med sina män, osv. så kallade hedersmord skulle man kunna säga.

2009-04-01 @ 20:41:49
Postat av: san

sök på Lilith på nätet och du har och läsa i 1000 år. ;-)

2009-04-01 @ 20:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0