Välkommen tillbaka

Hahaha, hej!
Jag kan nu, av egen erfarenhet, berätta att utan internet så känner man sig socialt handikappad och helt oförmögen att klara någonting.
Efter att nu ha levt utan internet sen jag flyttade, så har jag varit tvungen att låna Johans dator två gånger, bara för att kunna göra mina bankärenden. Jag har inte kunnat sitta vid msn, jag har inte kunnat blogga och ingenting.
När folk har sagt till mig att "det skickade ju jag ett mail om?" Så har jag varit tvungen att skamset berätta att jag levt utan internet.

Fram tills nu.

Jag har alltså internet igen gott folk. Det känns lite ovant, som ett beroende som man gjort sig av med, för att sedan plocka upp igen. Lite som när jag lämnade min telefon hemma när jag åkte 2 veckor till spanien, man känner sig naken?

Men nu är det slut med det. Jag har nuimera internet och kan äntligen hänga med igen.


Jag ska nu dra en snabb sammanfattning om vad som har hänt sen sist.

* Jag har flyttat, har numera krypavstånd hem från krogen, väl utnyttjat ;)
*Jag jobbar varje dag mellan 7-16 med grisar, vi har 2700 st på jobbet.
*Jag har grannar som festar varje natt.


Ja, jag har alltså flyttat, jag har min 1:a i stan, väldigt nära till flera mataffärer, krogen och annat viktigt ;) Och jag trivs hur bra som helst! Visst, jag var lite tveksam om jag skulle "klara" att bo i stan, jag är trots allt tjejen från landet.
Men ärligt talat, fan vad bekvämt! Från att ha 3 km till närmaste busshållplats, så ser jag den numera från lägenheten. Jag kan ta en promenad och handla det viktigaste, istället för att åka bil 1 mil. Ni fattar själva, det är oerhört gött!

Jag har jobb, dagarna går mestadels åt till att fodra, behandla och seminera. Inte så kul, inte så bra betalt, men jag klarar mig och det betalar min hyra. Då är jag nöjd!

Och sist men inte minst, mina grannar va.
Allvarligt talat, jag har inget emot att festa mitt i veckan, och inte heller när jag ska iväg dagen efter.
Men när andra festar och jag ska upp 5.15, då är det inte lika roligt... Särskilt inte som det är mer regel än undantag.

Men men, jag behöver aldrig ha dåligt samvete om Hampus skulle göra ett skällande. ;)


Så med andra ord, jag kommer att börja blogga igen. Mer regelbundet ;)

Jag har inte så himla mycket mer att göra på dagarna ;)



Jo, btw, min käre far var här idag :) Han ville lugna sitt hjärta, så han satte upp en säkerhetskedja på dörren. Han e allt bra söt han :)



Puss och hej!


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha söt pappa!

2009-06-13 @ 13:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0